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시트 몰딩 복합재(SMC)는 금속 또는 그 밖의 다른 복합재 소재 유형에 비해 중량이 가벼운 것으로 알려져 있습니다. 현재, 컴파운드 업체 및 레진 공급업체에서는 최대 40% 더 가벼운 SMC 부품을 생산할 수 있어, 초경량 복합재로 무거운 강판 및 알루미늄 차체 패널, 후드, 트렁크 뚜껑 등을 대체할 수 있습니다. SMC 생산 시 레진에 첨가되는 3M™ Glass Bubbles은 매우 작고 속이 비어 있는 마이크로스피어로 밀도는 낮지만 시트 몰딩 가공공정 관련 요구사항을 견딜 수 있도록 설계되어 있기 때문입니다. 특히, Class A 등급 도장 가능 표면에 대한 OEM 요건을 충족하는 부품을 만들 수 있습니다.
6. 엔진 후드
7. 앞쪽 트렁크 바닥
8. 소음 저감 부품
9. 헤드라이트 어셈블리
10. 전면 모듈
11. EV 배터리 하우징
12. 도어 패널
13. 구조용 SMC
14. 옆면 차체 몰딩
경량화: 3M™ Glass Bubbles을 사용하면 밀도 1.0 g/cc 미만의 SMC부품을 구현할 수 있어 최대 45%의 중량 감소가 가능하여, 더욱 다양한 차량 부위에서 금속 부품을 초경량 SMC 부품으로 대체할 수 있습니다.
Class A 등급 표면 품질: 필러가 최종 부품 표면에 영향을 미치는 경우도 있지만, 컴파운드 업체와 레진 공급업체는 Class A 도장 가능 표면을 구현하는 경량 SMC를 생산할 수 있으므로 SMC/BMC를 더욱 다양한 차량 부위의 대체물로 활용 가능합니다.
추천 제품:
경량화: 3M™ Glass Bubbles을 사용하면 밀도 1.0 g/cc 미만의 SMC부품을 구현할 수 있어 최대 40%의 중량 감소가 가능하여, 더욱 다양한 차량 부위에서 금속 부품을 SMC 부품으로 대체할 수 있습니다.
권장 제품:
좌측 이미지: 3M 글라스버블로 만든 경량 SMC 패널
3M은 글로벌 영업, 기술 및 고객 서비스 리소스로 글라스버블 활용을 지원합니다.
배합 설계 지원 등을 비롯한 상세 정보 또는 특정 적용 분야에 대해 궁금한 점은
3M에 문의해주시기 바랍니다.
ORLANDO – May 7-11, 2018 – National Plastics Expo, Booth #S27153 – As automotive manufacturers look to improve fuel economy and battery range for electrification, material lightweighting without compromising mechanical integrity is vital. Metals, although lightweight, can come with indirect processing and manufacturing costs and may become even more expensive with the uncertainty surrounding global metal supply. Sheet molded composites (SMCs) are a viable alternative to metals in certain applications, while still achieving the desired physical properties. 3M today introduces Glass Bubbles S32HS to help OEMs achieve up to a 40 percent weight reduction of composite parts, at a density below 1.0 g/cc, while still enabling a class A paintable finish. This innovation makes SMCs an attractive option in automotive design for OEMs.
“With the trend toward electric and high efficiency cars, reducing overall vehicle weight is key to staying competitive,” said Ray Eby, vice president of 3M Automotive Electrification. “A typical automobile has about 660 lbs. of composite parts. With ultra lightweight SMCs enabled by our glass bubbles, OEMs can significantly improve a vehicle’s energy usage, while saving money– one less bump in the road in the race to automotive electrification.”
For many years, 3M has partnered with the automotive industry to enable weight reductions for major automotive manufacturers. By replacing conventional fillers, these hollow glass microspheres can reduce the weight of molded parts without sacrificing strength or aesthetics. For the first time, 3M has been able to break the density barrier, making ultra lightweight SMCs more competitive to steel and aluminum, opening up new possibilities for the material mix in automotive applications.
“Our customers continue to challenge us to lower the density and weight of fiberglass reinforced material systems to support their automotive lightweighting efforts,” said Terrence O’Donovan, vice president, marketing and sales for Core Molding Technologies. “A density of 1.0g/cc or below has long been a goal, while still enabling a Class A finish. Using 3M Glass Bubbles helps enable us to meet our customers’ expectations.”
3M glass bubbles are an established lightweighting technology used in enabling lightweight sealants, injection molded parts and SMCs. 3M continues to be at the forefront of automotive lightweight material innovation with the launch of Glass Bubbles S32HS.